pátek 7. prosince 2007

Jak mi spadl systém - tragédie o dvou osobách

ČLOVĚK: apt-get upgrade -y && apt-get dist-upgrade -y
POČíTAČ: Error!

Jak už z výše napsaného vyplývá, přihodila se mi taková příhoda(možná věc bych řekl - blázním). Chtěl jsem vyzkoušet development verzi GNOME, tudíž jsem do /etc/apt.sources.list zavedl repozitáře testovacího Ubuntu 8.04(Hardy Heron).
Dva dny všechno běželo tak, jak má, až včera večer se to stalo - nejprve přestalo běžet GNOME, po dalším upgradu nenaběhlo ani gdm. Tak jsem všelicos zkoušel, zkoušel a zkoušel.....

Nakonec to skončilo tím, že systém je zarytě neústupný vůči všem pokusům o rozumnou domluvu - na logování odpovídá výhradně "Acces denied".....

Největší problém je v tom, že poslední(dnes dostupná) záloha je ze začátku listopadu a od té doby jsem provedl mnoho změn v konfiguraci serverů a některé další servery(exim, mailman) jsem přidal.

Nejspíš to budu řešit tím způsobem, že zazálohuju /home/, /etc/ a /usr/src/linux a celý systém přeinstaluju - moc se mi do tohoto řešení sice nechce, ale co mi zbývá.....

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

knoppix
mount
chroot
passwd root
reboot
a oprava