pátek 23. listopadu 2007

Download streamovaného audia a videa

V poslední době jsem se docela potýkal s problémem, jak uložit do souboru obsah streamů(většinou u onlinového vysílání radiostanic). Nejprve jsem se zaměřil na použití programu mimms, avšak ukládal do velmi mizerné kvality. Přestože měl stream průtok 192kbps, bitrate výsledného souboru na disku se pohyboval leckdy okolo 16kbps. Takže jsem pátral dál a dospěl jsem k velmi potěšujícímu zjištění, jímž je výborný multimediální přehrávač mplayer.
Jedinou nevýhodou, na niž jsem přišel je to, že mplayer nedokáže pracovat s asx streamy(WindowsMediaAudio), ovšem bezchybně kooperuje s ogg a mp3 :-) Syntaxe je následující:

mplayer -dumpstream -dumpfile vysledny_soubor url_adresa_streamu


Vše můžeme doplnit např. parametrem -endpos, jehož hodnotou je čas(nebo velikost) výsledného souboru - tady je pár příkladů jeho hodnot:
10 - délka souboru bude 10s
1:05 - délka souboru bude 1m a 5s
1:0:0 - délka souboru bude 1h

Velmi často nahrávám různé rozhlasové pořady, tudíž jsem si vše zautomatizoval v /etc/crontab, tím pádem se nemusím o nic starat :-)

Žádné komentáře: