pátek 16. listopadu 2007

Koncert duší

Napsali: Roman a Suky

"Tak hledej v srdci místo, kde to nejvíc zvonilo,
stejně se Ti stýská jen po tom, co nebylo!"


Když jsem v pátek 9.12. odjížděl na folkový víkend byl jsem plný očekávání, jaké nové lidi poznám a jaké nové zážitky prožiju. Nyní, když mám tuhle akci za sebou, můžu s klidem konstatovat, že to byla akce vskutku skvělá.
Hned po příjezdu jsem se seznámil s Vojtiu, Honzou a Katkou a zjistil, že to jsou moc milí lidé. Na následujícím folkovém koncertě jsem se poznal s dalšími a ti mé nadšení ještě zvýšili. Samotný koncert byl také skvělý a já si dosud neměl na co stěžovat. Po koncertě jsme byli po dvou skupinách dopraveni na Údolní a jelikož Jiřka, která jediná měla klíče, byla ve druhé skupině, takže jsme museli čekat před budovou, kde bylo domluvené ubytování. Nebylo to nic přijemného, neboť byla celkem zima, ale nijak zásadně to můj názor na akci nezměnilo. Večer, popřípadě noc na Údolní byla jedna z nejlepších částí akce, protože to byl ideální čas na pokecání a na seznamování. Jsem sice člověk docela nesmělý, ale cítil jsem kolem sebe takovou přátelskou atmosféru, že jsem relativně snadno překonával zábrany, ale přesto jsme byli rozdělení na několik menších skupinek, což byla sice škoda,ale ve třiceti lidech by to asi těžko šlo jinak. Následující den se trochu pokazilo počasí, což byla škoda, protože se musela zrušit plánovaná jízda na koních. Místo koní měli přijít ti, co nespali s většinou na Údolní, ale na svých kolejích. Těšil jsem se, že zase poznám nové lidi, ale k mému zklamání vytvořili jakousi uzavřenou skupinku a bavili se vesměs mezi sebou a neprojevovali zvláštní zájem o seznámení se s ostatníma. Dále mě zklamalo, že při následující návštěvě technického muzea bylo více zájemců z řad doprovodů než z řad 'nekoukavých', takže na některé z nás nezbyl nikdo, koho bychom doprovázeli. Mezi tyto osamělce jsem patřil já a holky z Mikulova, takže my, co jsme byli na akci poprvé. Já osobně jsem si při návštěvě muzea připadal docela zbytečný, jako bych tam byl někdo navíc. Po návštěvě muzea následovala večeře a potom další koncert. Nevím proč, ale s blížícím se večerem se zlepšovala i moje nálada, možná to bylo tím, že jsem měl koho doprovázet, možná tím, že se mi líbil koncert a možná tím, že jsem se už těšil na noc. Po koncertě mělo následovat jamování s Ořešáky, nicméně díky přeplněné hospodě a Fenzíkovu opařenému palci z toho nic moc nebylo a většina z nás včetně mě z hospody rychle odjela zpět na Údolní. Mé pocity byly rozpolcené, na jedné straně bylo zklamání ze zmařeného jamování a posezení u sklenky zlatavého moku(alá kofoly - vsuvka od Sukyho) a na druhé straně byla opět ta úžasná večerní přátelská atmosféra. Povídal jsem si s ostatníma a prezentoval jim obsah svého školního pouzdra, což mnohé pobavilo. Všechno bylo fajn až do doby, kdy jsem zůstal ve 'společenské místnosti' sám s Tomem Vagnerem, který se dožadoval příchodu své přítelkyně Evy. Ta původně nechtěla přijít, takže po mě Tomovi posílala vzkazy a naopkak. Všechno to byla docela sranda do doby, než Tom začal vyhrožovat sebevraždou a následně se řízl do prstu, aby dokázal, že neblafuje. Eva pak naštěstí přišla v pravou chvíli, takže k žádné tragédii nedošlo. O tomto incidentu jsem si hned promluvil s Lukášem a s Evou, která mi pak prozradila více o jejich vztahu. Následně jsem pocítil zklamání z Toma, do nějž bych nikdy předtím neřekl, že by udělal takovou hloupost, lítost k Evě, protože to má s Tomem vskutku těžké. Hlavně jsem ale cítil bezmoc, protože jsem věděl, že oba jsou v jádru dobří lidé a chtěl jsem jim pomoct, nicméně jsem nemohl dělat nic. Další den už nás čekalo jen uklízení a cesta domů, což mi na náladě moc nepřidalo, protože to znamenalo konec akce. Po rozloučení s ostatníma jsme společně se Sukym odjížděli domů a já měl opět smíšené pocity, byl jsem šťastný, protože jsem si poznal skvělé lidi a měl možnost strávit s nima víkend, ale zárověň jsem byl smutný jednak kvůli incidentu ze sobotní noci a jednak proto, že to celé končilo a já nevěděl, kdy se se svými přáteli opět shledám.

* * *

Suky
Je čtvrteční ráno, uběhl už takřka týden od počátku akce a přitom mi to připadá jako chvíle. Díky tomu, že mi počítač vypověděl poslušnost, měl jsem v posledních několika dnech velké množství času k přemýšlení nad uplynulým víkendem. To kladné už(myslím, že velmi dobře) zhodnotil Roman - na mě teď zbývají ty zápory. Předem se omlouvám, ale je mi docela špatně(po fyzické stránce), takže je možné, že některé věty nebudou dávat smysl!

Nejdřív bych měl připomínku k "rozdrobení kolektivu" na skupinky, o kterém už psal Roman(tohle se týká lidí, kteří jezdí na čundry a jim podobné akce!). Nelíbilo se mi, jak se někteří "nekoukavý" uzavírali do separovaných skupinek a myslím, že s takovou Evou, nebo holkama z Mikulova neprohodili ani slovo, což je podle mě velká škoda. Už jen proto, že tohle byla jejich první akce a my bychom jim měli pomáhat s adaptací, ne je přehlížet! Tady bych chtěl poděkovat jmenovitě Vojtovi a oběma Tomášům za skvělý přístup!

Co se týče Jiřčina hodnocení sobotního večeru; ve většině věcí s ní naprosto souhlasím, ale co jsem se tak nějak bavil(nezávisle na sobě) s několika lidma, byl tam na ně až moc velký hluk a přiznejme si, byly tam docela dost velké zmatky.

Abych jenom nekritizoval(jak je mým zvykem), dávám tady jednu nabídku týkající se nahrávek z koncertů, sobotního dopoledního posezení s Jirkou & spol. a několik nahrávek z večerní hospody. Vše už mám roztříděno - možná ještě jednotlivé stopy rozstříhám, aby byla každá písnička zvlášť(uvidíme). Čekám jen, až budu mít zpátky PC, což bude při troše štěstí dnes odpoledne :-).

Závěrem bych chtěl napsat ještě jednu věc, ,kterou pochopí tak dva/tři lidé - pro ně je taky určena; Je možné, že jsem udělal nějakou hloupost, ale toho, zač bych se neomluvil NELITUJU!.

Takže se zlatíčka mějte všichni moc skvěle, dávejte na sebe pozor a doufám, že se s vámi co nejdříve potkám.....

Jinak, myslím, že by bylo dobré, kdyby se k akci každý nějak vyjádřil tak, aby měli všichni nějakou rámcovou představu o pocitech ostatních, ale to už je na zvážení jednotlivců!

* * *

Suky: sukany@braillnet.cz; dockmaster9@gmail.com
Roman: R0manStepanek@seznam.cz
V Romanově mailu je úmyslně nula na místo O.

Žádné komentáře: